Usein kysytyt kysymykset

Miten kytken hälytysjärjestelmän päälle/ pois?

Hälytysjärjestelmää hallitaan Kotivartijasovelluksella. Sovelluksen etusivulla on kolme valinnaista muotoa hälytykselle. Täysviritys, joka virittää kaikki järjestelmän laitteet sekä Päiväviritys ja yöviritys. Joihin voit valita ne laitteet, jotka haluat kytkeä kyseisiin asetuksiin. Esimerkiksi yöviritykseen voit kytkeä vain ovi/ikkuna hälyttimet, jolloin se hälyttää vain, jos kyseinen ovi tai ikkuna avataan. Näin järjestelmä ei reagoi talon sisällä tapahtuvaan liikkeeseen. Asetuksissa kohdassa Laitteet, voit määritellä mihin viritysmuotoihin kukin laite kuuluu.

Jos olet hankkinut erillisen kaukosäätimen tai näppäimistön, voidaan myös niiden avulla kytkeä hälytysjärjestelmä päälle/pois.

Miten liitän uusia laitteita järjestelmään?

Mene sovelluksen päävalikkoon kohtaan Laitteet, paina Lisää laite, valitse haluamasi laite ja seuraa sovelluksen ohjeita pariston asentamisesta. Verkkosivuillamme www.kotivartija.fi/ohjeet löytyy asennusohjeet kaikille myymillemme laitteille.

Mitä tapahtuu, kun hälytysjärjestelmäni hälyttää?

Hälytysjärjestelmän hälyttäessä saat tiedon välittömästi puhelimeesi sovelluksen ilmoituksena ja pushviestinä. Samalla tieto menee valvomoon, jossa reagoidaan heti sovitulla tavalla, eli ollaan yhteydessä sinuun puhelimitse tai lähetetään vartija suoraan paikalle. Sinä voit kuitata tarpeettoman hälytyksen puhelimessa valvomoon, jolloin hälytys ei aiheuta muita toimenpiteitä.

Olen muuttamassa. Mitä teen?

Voit ilmoittaa uuden osoitteesi ja muuttopäivän asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kotivartija.fi.
Laitteet voit ottaa mukaasi uuteen kotiisi ja kiinnittää uudestaan kaksipuolisella teipillä tai ruuveilla.

Miten vaihdan paristot laitteisiin?

Järjestelmä muistuttaa sinua, kun jonkin laitteen paristot ovat lopussa. Voit käyttää laitteissa normaaleja AAA paristoja. Ohjeet laitteiden irrottamiseen ja avaamiseen löytyvät tarvittaessa osoitteesta www.kotivartija.fi/ohjeet

Kuinka pitkä irtisanomisaika sopimuksessani on?

Kotivartija turvapalvelun sopimuksessa on kuukauden irtisanomisaika. Eli sopimus on voimassa irtisanomispäivän sopimuskuukautta seuraavan sopimuskuukauden loppuun.

Mitä laitteilleni tapahtuu, jos irtisanon sopimukseni Kotivartijan kanssa?

Laitteet ovat asiakkaan omaisuutta ja jäävät hänelle. Laitteet eivät enää saa yhteyttä palvelimella ja sovellus lakkaa toimimasta, kun sopimusaika päättyy. Voit halutessasi myydä laitteet eteenpäin ja uusi omistaja voi ottaa laitteet käyttöön tekemällä Kotivartija turvapalvelusopimuksen verkkosivuillamme.

Miten lisään uusia käyttäjiä sovellukseen?

Uuden käyttäjän lisääminen tapahtuu Kotivartija sovelluksesta. Mene sovelluksen päävalikkoon, valitse käyttäjät ja lisää käyttäjä. Anna sovellukseen käyttäjän tiedot. Uuden käyttäjän on asennettava Kotivartija sovellus omaan puhelimeensa ja sen jälkeen hän pystyy käyttämään järjestelmää.

Yritin kirjautua palveluun ja kolmannen kerran jälkeen se lukittui. Mitä teen?

Järjestelmä lukittuu tunniksi kolmen väärän käyttäjätunnus – salasanaparin syöttämisen jälkeen. Kokeile uudestaan tunnin kuluttua.

Olen unohtanut hälytyksen peruutustunnukseni. Mitä teen?

Peruutustunnuksen voit vaihtaa olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 03 3392 8370 (ark 10-15) henkilöllisyytesi varmistetaan ja saat uuden peruutustunnuksen.

Mikä vartiointiliike tekee tarkistuskäynnit?

Kotivartija tekee yhteistyötä valtakunnallisesti AVARN Security Oy:n kanssa ja joillain alueilla paikallisten luetettavien vartiointiyritysten kanssa. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin saat lisätietoja siitä, mikä vartiointiliike tekee tarkastuskäynnit juuri sinun luoksesi.

Miksi vartijakäynneistä pitää maksaa erikseen?

Kotivartija turvapalvelu haluaa tarjota palvelun niin edullisesti kuin mahdollista. Joillakin kilpailijoillamme vartijakäyntien kustannukset on laskettu palvelun hintaan. Meidän ajatuksemme mukaan käynneistä maksetaan vain tarpeen tullen. Kun kotiin murtaudutaan 50€ vartijakäynnin hinnalla voidaan säästää huomattavasti, kun tilanteeseen puututaan nopeasti.

Myös muut kodin toimintaan liittyvät palvelut laskutetaan yleensä käytön mukaan. Eihän esimerkiksi sähkömiehen tai putkimiehen palvelusta makseta kuukausittain vaan vain silloin kun tarve on.

Toimiiko järjestelmä sähkökatkon aikana?

Hälytysjärjestelmä on akkuvarmennettu, joten se toimii useita tunteja ilman verkkovirtaa. Akku latautuu täyteen keskusyksikön ollessa jälleen takaisin verkkovirrassa.

Aiheuttaako katko laajakaistayhteydessä häiriöitä järjestelmässä?

Riippuu siitä, oletko asettanut SIM-kortin hub-keskusyksikköön. Hälytysjärjestelmässä on paikka SIM-kortille, jonka avulla järjestelmä voi käyttää langatonta tiedonsiirtoa, jos kiinteä laajakaistayhteys ei ole saatavilla. Voit käyttää laitteessa minkä tahansa palvelutarjoajan SIM-korttia, jossa on dataliittymä.

Voiko Kotivartija sovellusta käyttää ulkomailla?

Kyllä voi. Tarvitset vain verkkoyhteyden tai voit käyttää sovellusta mobiilidatan ollessa käytössä.

Miten palvelu laskutetaan?

Saat laskun turvapalvelusta kahden kuukauden välein. Lisälaitteet ja muut ostot maksetaan verkkokaupassamme heti tai osamaksulla valintasi mukaan.

Miten henkilötietojani käsitellään?

Asiakkaidemme yksityisyydensuoja on meille erittäin tärkeää. Tietosuojakäytäntömme on Euroopan Unionin yleisen tietosuoja-asetuksen GDPR:n mukainen. Asetus määrittää yksityishenkilöiden tietosuojaa ja määrittelee, miten yritykset saavat kerätä ja käsitellä henkilötietoja.

Huolehdimme henkilötietojesi turvallisesta säilytyksestä ja käsittelystä. Voit tutustua tietosuojaselosteeseemme täällä.